Biuletyn Informacji Publicznej
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Goleniowie
-
Jesteś tutaj:
Start
- Postępowanie skargowe
Postępowanie skargowe
Postępowanie skargowe w Szkole Podstawowej nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Goleniowie
Na podstawie:
- Ustawy z dn. 14 czerwca 1960r.-Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz.U. z 2013 r., poz. 235 ),
- Rozporządzenia Rady Ministrów z dn. 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz.U. z 2002 r., Nr 5, poz.46)prowadzi się postępowanie skargowe w następujący sposób:
- Skargi i wnioski przyjmuje dyrektor lub wicedyrektor szkoły codziennie w godzinach od 8:00 do 15:00.
- Dokumentację z przyjęcia skarg i wniosków przechowuje się u dyrektora.
- Informacja o tematyce spraw wnoszonych przez interesantów do wicedyrektora jest przekazywana niezwłocznie dyrektorowi.
- Po zarejestrowaniu skargi lub wniosku, dyrektor zleca sprawę do załatwienia właściwej merytorycznie komórce organizacyjnej szkoły lub rozpatruje osobiście.
- Rejestr skarg i wniosków obejmuje:
datę wpływu skargi lub wniosku,
imię i nazwisko zgłaszającego skargę lub wniosek, jego adres,
przedmiot skargi lub wniosku,
nazwisko pracownika odpowiedzialnego za załatwienie skargi lub wniosku,
termin załatwienia skargi lub wniosku,
sposób załatwienia skargi lub wniosku,
uwagi. - Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telefonicznie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie.
- W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który podpisują wnoszący skargę lub wniosek i przyjmujący zgłoszenie.
- Przyjmujący skargi i wnioski potwierdza złożenie skargi lub wniosku, jeżeli zażąda tego wnoszący.
- Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania. Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania.
- Jeżeli rozpatrzenie skargi lub wniosku wymaga uprzedniego zbadania i wyjaśnienia sprawy, organ właściwy do rozpatrzenia skargi lub wniosku zbiera niezbędne materiały. W tym celu może zwrócić się do innych organów o przekazanie niezbędnych materiałów i wyjaśnień.
- Organ rozpatrujący skargę lub wniosek może, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, wydać polecenie lub podjąć inne stosowne środki, w celu usunięcia stwierdzonych uchybień oraz przyczyn ich powstawania.
- Sprawy załatwiane są bez zbędnej zwłoki, zgodnie z kolejnością ich wpłynięcia.
- Od decyzji dyrektora szkoły służy odwołanie do Burmistrza Gminy Goleniów lub Zachodniopomorskiego Kuratora Oświaty w Szczecinie.
Informacje o artykule
Podmiot udostępniający: Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Goleniowie
Wprowadził informację: sc0158
Edytował informację: sc0158
Odpowiadający za treść: sc0158
Liczba załączników: 0
Data wytworzenia informacji: Poniedziałek, 11.02.2019
Data udostępnienia informacji: Poniedziałek, 11.02.2019
Data ostatniej aktualizacji: Poniedziałek, 11.02.2019
Liczba wyświetleń: 1486
Rejestr zmian
Szczegółowy rejestr zmian Otwórz
Data ostatniego rejestru: Poniedziałek, 11.02.2019
Data
Godzina
Rodzaj
Autor
11-02-2019
14:06:04
Edycja
sc0158
11-02-2019
14:00:58
Dodanie
sc0158